Przyszłość samochodów bez kierowcy

Dorman Followwill, partner Frost & Sullivan, prezentował wizję mobilnej przyszłości przed reprezentantami biznesu i środowisk akademickich na Uniwersytecie w Oksfordzie.

Warszawa, 15 marca 2012 – Frost & Sullivan miał przyjemność wystąpić na podium Oxford University podczas seminarium „Samochody przyszłości”, które miało miejsce w ubiegłym tygodniu w Saïd Business School. Dorman Followwill, partner Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, zaprezentował wizję rozwoju sektora motoryzacyjnego w kierunku bardziej bezpiecznych i autonomicznych rozwiązań. W seminarium wzięli także udział profesor Paul Newman, Katedra Inżynierii Nauki w Oksfordzie oraz Peter Day z firmy BAE Systems.

Publiczność w liczbie 150 reprezentatów biznesu i środowisk akademickich miała okazję zapoznać się z prezentacją Dormana Followwilla na temat systemu transportu oraz jego rozwoju w nadchodzących latach.

„Dzięki szerokiemu zastosowaniu wbudowanych sensorów, do 2015 możliwe będzie zintegrowanie technologii poprawiających dynamikę prowadzenia pojazdu, wsparcia kierowcy oraz technologii zapewniających komfort prowadzenia pojazdu” – stwierdził Followwill. „W ciągu nadchodzących 5-15 lat będzie to skutkowało powstaniem systemów niezbędnych dla implementacji rozwiązań w zakresie półautonomicznego oraz autonomicznego prowadzenia pojazdów. Co więcej, przyszłe rozwiązania w zakresie mobilności stworzą szerokie możliwości dla wprowadzenia dodatkowych aplikacji zarówno w przypadku autonomicznych systemów prowadzenia pojazdów jak i pojazdów wymagających obecności kierowcy.”

Wizja Frost & Sullivan dotycząca rozbudowanej infrastruktury w zakresie IT oraz integracji danych z różnych sensorów (sensor fusion), koniecznej do rozwoju autonomicznych pojazdów (bez kierowcy) została szeroko omówiona przez profesora Paula Newmana z Katedry Inżynierii Nauki w Oksfordzie.

Profesor Newman zasugerował, że przyszłość samochodów bez kierowcy może rozwijać się bez konieczności rozwoju infrastruktury, biorąc pod uwagę poziom rozwoju oprogramowania w zakresie robotyki, co obecnie jest przedmiotem badań zespołu prowadzonego przez profesora Newmana we współpracy z firmą BAE Systems. W zasadzie, zastosowanie pojazdów autonomicznych będzie się początkowo rozwijać w sektorze obronnym, zanim znajdzie swoje miejsce w sektorze konsumenckim. W podsumowaniu seminarium stwierdzono, że innowacyjne oprogramowanie w zakresie robotyki oraz rozwój technologii bedą potrzebowały dodatkowego wsparcia zarówno ze strony organizacji publicznych jak i prywatnych, aby wizja autonomicznych i bezpiecznych pojazdów stała się w przyszłości realna.

Seminarium zostało zorganizowane przez Centre of Entrepreneurship and Innovation i jest częścią cyklu „Oxford at Saïd”.

Materiał dostarczył serwis rzecznikprasowy.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *