Sposób na wysokie ceny paliw – instalacje wodorowe w samochodach

Na przestrzeni mijającego roku znacznie wzrosły ceny paliw w polskich rafineriach. Szczególnie widoczne było to w przypadku oleju napędowego, którego cena w hurcie zwiększyła się prawie o 20% (rok wcześniej był to wzrost „jedynie” o 13%). Podwyżka cen obu rodzajów benzyny przekroczyła 15% i była o 2% wyższa niż w roku 2010. Podniesienie od 1 stycznia 2012 akcyzy na olej napędowy, a także prognozowane kolejne podwyżki cen tego paliwa, które po krótkim okresie stabilizacji będą zdaniem specjalistów nie do uniknięcia, nie wróżą dobrze budżetom kierowców.

Firma Green Power proponuje innowacyjne rozwiązanie, które jest odpowiedzią na potrzeby polskich kierowców chcących zaoszczędzić na kosztach eksploatacji – generatory wodoru.

Instalacje wodorowe montowane w samochodach osobowych i ciężarowych pozwalają na realne oszczędności w codziennej eksploatacji – silniki zużywają znacznie mniej paliwa niż normalnie, wzrasta ich moc, a także działają bardziej płynnie. Generatory wodoru mogą być montowane zarówno w samochodach napędzanych silnikiem diesla, jak i w samochodach na benzynę. Oszczędności są najbardziej zauważalne szczególnie w pierwszym przypadku, i mogą sięgać nawet 50%. Zmniejsza się także poziom zanieczyszczenia spalin. Jest to dodatkowym argumentem w dobie wzrastającej świadomości ekologicznej i dążenia do minimalizacji szkodliwego wpływu na środowisko naturalne.

Właścicielem firmy Green Power jest Arkadiusz Brzeski – wynalazca, który opatentował konstrukcję instalacji wodorowej do samochodów. W kilku słowach

opowiada o ich funkcjonowaniu.

Jak działa generator wodoru?

-Zasada działania generatorów wodoru i wodorotlenu w silnikach spalinowych jest niezwykle prosta i opiera się na zjawisku zwanym elektrolizą. Woda, którą zasilany jest generator, rozbijana jest w nim na wodór i tlen, które wraz z zasysanym powietrzem trafiają z kolektora ssącego do cylindrów silnika. Tam ma miejsce proces spalania mieszanki z paliwem – mówi Pan Arkadiusz. – Gaz z generatora wpływa na sprawność silnika, podnosząc liczbę oktanową i cetanową mieszanki paliwowo-powietrznej.

Generator wodoru w praktyce

Największe oszczędności w spalaniu paliwa można osiągnąć w silnikach zbudowanych przed 2002 rokiem oraz silnikach diesla starszej generacji. Wiąże się to z problemem niedopalania w nich do końca paliwa. Straty z tego powodu mogą sięgać nawet 30%. Zastosowanie instalacji wodorowej w takim silniku poprawia sprawność efektywnego spalania paliwa, dzięki czemu dopalane jest ono prawie całkowicie.

– Badania przeprowadzone z zastosowaniem analizatora potwierdzają, że zanieczyszczenie spalin po zamontowaniu generatora wodoru jest znacznie niższe. W efekcie spalanie spada, a wzrasta moc silnika – podsumowuje Brzeski.

W silnikach wyprodukowanych po 2002 roku, które są bardziej nowoczesne konstrukcyjnie, efektywne spalanie jest lepsze. Zastosowanie w nich generatora wodoru zwiększa odczuwalną moc silnika, co także ma wpływ na płynność jego pracy i wysokość spalania.

Duży wpływ na osiągane oszczędności ma także moc alternatora oraz pojemność silnika – im jest ona wyższa, tym mocniejszy generator można zastosować. Mocniejszy generator przyczynia się do zwiększenia produkcji mieszanki gazowej, a tym samym – procentowo wyższe oszczędności spalania.

Gwarancja producenta

Firma Green Power na instalacje wodorowe udziela 12-miesięcznej gwarancji producenta, jednak zgodnie z założeniami, prawidłowo zamontowany i użytkowany generator nie zużywa się, nie wymaga regularnych przeglądów ani serwisowania. Nie ma w nim żadnych elementów ruchomych ani mechanicznych – konstrukcja jest stała i wymaga jedynie regularnego uzupełniania wody. Dzięki licznym przedstawicielom regionalnym na terenie całej Polski, klienci firmy Green Power mają gwarancję profesjonalnego doradztwa, obsługi i montażu.

Materiał dostarczył portal InformacjePR.pl 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *